09.12.2018

FORSKJELL PÅ TRENINGSBILDER OG NAKENBILDER

 

( Nå VS for noe måneder siden ) 

Jeg har siden jeg kan huske drevet på med trening på høyt nivå. Det startet med fotball, jeg kom inn på bylaget i Molde og var med på elite og kretslaget som mulig kandidat helt til jeg på grunn av mobberne og overgriperne måtte flytte etter et alvorlig selvmordsforsøk, jeg var da 13 år. 

Jeg fortsatte med fotballen men sluttet på grunn av angst. Jeg startet da å trene styrke på institusjonen jeg bodde på, jeg trente på soverommet mitt og jogget regelmessig ute i skogen. 

Historien er lang. 

 

MEN, på sosiale medier føler jeg at vi har to “grupper”. Det er de som mener at bilder av kropp (da spesifikt treningsbilder ) ikke burde legges ut med tanke på at de da mener det lages kroppspress. Så har vi den andre  “gruppen” som mener at det må være lov å være stolt over seg selv. 

Jeg skjønner begge parter, og er litt midt i mellom. Jeg mener det er forskjell på treningsbilder og det å legge ut bilder av rumpa si i truse med hensikt om å få oppmerksomhet for det. Det er vell heller så og si ikke lov å legge ut slike bilder. 

Det er forskjell på nakenbilder og treningsbilder!

Jeg mener også at man selv har et ansvar i forhold til kroppspress, kanskje rart å høre fra meg som har atypisk anoreksi? Det er nettopp fordi jeg har en spiseforstyrrelse jeg sier man selv har et ansvar. Se nedenfor. 

SAMMENLIGNING: Jeg ønsker meg en tatovering, og søker på forskjellige nettsider etter inspirasjon.

Dette er også veldig vanlig at folk gjør ved andre interesser, om det er å gå ned i vekt, få muskler eller legge på seg. 

Jeg er interessert i trening, da fitness. Det handler mye om kropp og det diskuteres ofte om hvor sunt det er. Jeg har nylig fått høre at styrketrening er dårligere enn cardio og intervaller. 

Spør du meg så foretrekker jeg å løfte vekter istedenfor å løpe opp og ned en bakke. Hva som er best å gjøre og ikke gidder jeg ikke å diskutere, da jeg mener det er individuelt. Spesielt om noen har en interesse innenfor en av delene. Det gir meg mer å løfte vekter, bygge muskler og hele tiden jobbe for det jeg vil ha. ( Misforstå meg rett! Man må også hele tiden jobbe om man  driver med løping som sport! ) 

Det er en annen ting om personen ikke har en spesiell interesse innenfor noen av delene, men er overvektig eller i dårlig form. Da kan fjellturer, gå turer og løping være det bedre alternativet. Men også sammen med litt vektløftning. 

Jeg jogger også, men akkurat nå driver jeg med så kalt “bulking” og fokuserer mest på å bygge muskler og legge på meg. 

Håper poenget mitt kom fram! 

klem M.M.M 

 

Her får du innblikk, kunnskap og informasjon om det å leve med Tourette Syndrom. Men også litt om POTS. Målet er å nå ut til de som sliter med Tics og Tourette Syndrom, samt deres pårørende. Det langsiktige målet er å få startet en stiftelse slik at det kan opprettes flere tilbud for de som trenger behandling for sine tics i Norge. Og for å gi muligheten til mer forskning, også rundt POTS som er et relativt "nytt" syndrom, som legene i Norge vet lite om. Håper du vil være med! - MMM
Posts created 166

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top