Øvelser som er angstforebyggende

Hei lesere!

Etter jeg startet å trene, har jeg tenkt litt.

Jeg har tenkt på hvilke øvelser som er med på å redusere angsten min mest. Det jeg har funnet ut er at de øvelsene som krever at jeg fokuserer eller bruker hele kroppen, fungerer best. Og, det er jo kanskje logisk? For eksempel om jeg skal ta en biceps curl kontra et markløft – krever markløften betydelig mer fokus enn biceps curle’n. Og jeg glemmer på en måte angsten.

Trening utløser også lykkehormonet vårt ( endorfiner )

Her har du en oversikt over øvelsene jeg føler hjelper: 

 

Markløft. En øvelse som krever at du bruker hele kroppen og har rett fokus.

 

snatch. En øvelse som krever både markløft og teknikk til å få vekten opp og over hodet. Noen går også ned i en knebøy.
Fostertsilling. en øvelse som er beroligende ved angstanfall eller høyt stressnivå.
Bøy og tøy! En fin variant av tøying som er beroligende og som også redusere faren for treningsskader.

 

Knebøy er også en øvelse jeg anbefaler, men dataen min ville ikke legge til bilde av øvelsen. Dessverre. Google it!

Håper du ønsker å prøve en ( eller flere ) av øvelsene!

Ha en fortsatt god uke!

-M.M.M

 

 

Her får du innblikk, kunnskap og informasjon om det å leve med Tourette Syndrom. Men også litt om POTS. Målet er å nå ut til de som sliter med Tics og Tourette Syndrom, samt deres pårørende. Det langsiktige målet er å få startet en stiftelse slik at det kan opprettes flere tilbud for de som trenger behandling for sine tics i Norge. Og for å gi muligheten til mer forskning, også rundt POTS som er et relativt "nytt" syndrom, som legene i Norge vet lite om. Håper du vil være med! - MMM
Posts created 167

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top